torsdag 14 mars 2013

Det här var ju pinsamt.

Dagens topp två mest pinsamma saker:

1) Majken spydde i natt, så Emmy fick så klart vara hemma hon också. Ingen ska beskylla oss för att sprida helvetessjukan mer än nödvändigt Alltså kunde Emmys kompis inte heller komma hit och leka som det var planerat. Vilket jag trodde att min man ringde och informerade kompisens föräldrar om. Han trodde dock att jag ringde dem. Sådär en tio över fyra får jag ett samtal från kompisens pappa. Han undrar "om allt går bra?". Jag inser att han inte fått reda på att hans dotter inte kunde följa med oss hem. Klockan var tio över fyra som sagt. Han var kvar på jobbet. Förskolan stänger 16.15 idag på grund av planeringskväll. Nämen DET var ju inte pinsamt att förklara. Ba näe, din dotter är kvar på förskolan som stänger om fyra, tre, två...ett..., sorry! "Yay..."

2) Jag har torra läppar nu i denna förbannade vinterkyla. Så när jag var uppe på stan och letade efter födelsedagspresenter till Majken drog jag upp mitt lypsyl och smetade på läpparna medan jag sprang runt och letade saker att handla. Väl tillbaka i bilen, en timme senare, insåg jag att det var mitt röda läppstift jag fått upp och kletat ut. KUL!

Jag hanterar inte sömnbrist så bra helt enkelt. För omvärldens skull hoppas jag att inga barn kräks i natt.


1 kommentar:

josefine sa...

Hahaha åh vad helt jävla underbart, för mig som läsare. Du gjorde min jobbkväll. Tack!