måndag 12 januari 2015

Denna dag, en emotionell berg- och dalbana.

Morgon:

Två barn trötta och gnälliga. Det ena av dem dessutom makalöst trotsig, vilket innebär att vi står jättearga, trötta och toksvettiga i hallen en halvtimme försenade allihop.

Känslostatus: För i helvete Majken, SKÄRP DIG NU!

Ute är det inte skottat eller plogat eller sandat på gång- och cykelvägar vilket innebär att vi halkar fram och det tar en halvtimme - detta är inte en överdrift - att ta sig en kilometer med vagnen till förskolan.

Känslostatus: Jag är så jäkla varm, vem ska jag behöva döda för att få lite sandat i den här stan?

Förmiddag:

Är och simmar. Det går bra. Ska sen gå hem i snömodd och halka, det går inte lika bra.

Känslostatus: JAG HATAR VINTERN!

Lunch:

Upptäcker att jag älskar Parks and recreation. Tar en tupplur.

Känslostatus: Gud vad jag älskar att sova.

Eftermiddag:

Hämtar trotsig 3.5-åring. Svettas i hallen när vi brottas om overall. Får köra vagnen hem på bara bakhjulen eftersom den är så jävla kass att köra på vintern. Majken gråter hela vägen och somnar sen precis innan vi kommer hem.

Känslostatus: Jag hatar vintern. Jag hatar när barn trotsar. Jag hatar den här jävla vagnen. Jag orkar inte med att det är flera månader av sånt här kvar. Varför bor vi i Sverige?

Får veta att vi får boka lokal för att ordna scrim, alltså träningsmatch, i slutet av februari. På hemmaplan! Vi ska äntligen visa Örebro vad roller derby är för något.

Känslostatus: HELL YEAH!

Kväll:

Köper denna klänning på nätet.



Känslostatus: Omg vad den är snygg. Omg vad jag kanske inte hade råd med den. Omg vem bryr sig.

Tja, ungefär så. Ska träna roller derby ikväll så antingen är jag euforisk eller svinsur när jag kommer hem. Går aldrig att veta i förväg.

Rapportering över. Tack för visat "intresse".



2 kommentarer:

Anonym sa...

Intresse finns! desto sämre på att kommentera. delar upplevelsen, fast det var min tur att ha en sådan dag idag. snygg klänning!
/Malin

Anonym sa...

Omg vad snygg klänning, ja! Var kan jag köpa denna? Sida? Please!