tisdag 8 december 2009

Hurra!

Jag gjorde det! Direkt när jag läste Lottens lucka igår så löste jag det. Max en halvminut tog det!
Ni fattar att det är en rätt stor grej för mig, jag bloggar om det i min egen blogg and all.

Ah... den ljuva känslan av att inte vara en illiterat idiot utan några som helst kunskaper.
(Jag tänker helt ignorera att jag inte har haft, har eller kommer att ha en aning om alla de övriga hemlisbloggarna. Ett rätt räcker. Så det så!)

Igår gick jag och lade mig klockan 20.00. Jag somnade tidigare än min tvååring, som satt i sin säng och lekte med en dinosaurie och tyckte att livet var toppen. I morse kunde jag lik förbannat knappt släpa mig upp, och kom till jobbet sent. Alldeles för sent. Dessutom har jag huvudvärk och dessutom är det tisdag.

Åh, jag är så trött på den här årstiden. Inte december egentligen, nu är det jul. Men vinterhalvåret knäcker mig. Jag är inte gjord för det här. Är någon det?

Nåja, om jag inte får jobbet har jag tre veckors ledighet att se fram emot, med start den 18:e december. Efter det är det 80% som gäller. Och får jag jobbet så har jag det att se fram emot. Det är till att tänka positivt idag. Trots att det är tisdag.

Inga kommentarer: