fredag 11 december 2009

Is it friday? Yes it is!

Idag är jag glad. Jag vet inte om det beror på att det är bara fem arbetsdagar kvar innan lång julledighet, eller om det är för att en härlig julpysslarpyntarhelg står på tur. Eller så beror gladheten på den underbara ridturen ut i skogen på en grannes islandshäst igår. En ridtur som tog oss runt på småvägar i bygden där jag bor. Runt mitt hus, längs med landsvägen förbi barnens pittoreska skola. Det kan det också bero på.


Eller så är det alltihop. Julen, fredagskänslan, lyckan av att bo där jag trivs. Med allt negativt som bara dundrade in i november så känns det skönt att känna sig glad, lycklig, tillfreds. Vintern är ett hellhole, men julen lyser upp. Tack och lov!





Ah just ja. Bild ska're va!





(Fredagspizza. För er som inte fattade det, alt. har lite förfinade vanor och äter tryfflar och ost istället på fredagar.)

Inga kommentarer: