tisdag 8 december 2009

Snyggdag

Jag har en snyggdag idag. En sån där dag då man, trots otvättat hår och slarvig sminkning och noll ansträngningar, ser rätt bra ut. Jämfört med vanliga dagar that is. Av någon anledning inträffar snyggdagar ofta på helt vanliga grå tisdagar som denna, när det kommer en festfredag har jag oftast en fuldag.

I alla fall så tänkte jag försöka fånga den här snyggdagen på bild. Det är ändå inte så jävla ofta som jag kollar mig i spegeln och känner att "tja, jag duger kanske till och med i fredstider". Men icke sa nicke, det är ju helt omöjligt! Jag hatar kameror.
Låt oss börja med "hej, jag har kinder som skulle göra en tysk liten tjock pojke avundsjuk"-bilden vs. "Helt plötsligt blev mitt ansikte avlångt som ett hästansikte"-bilden.


Här tyckte jag att jag såg precis lika ordinär ut som vanlig, inget av snyggdagen hade förts över till bild. Men jag har ju hört av modebloggare att det är inne på toaletten, i spegeln, man ska ta sina bilder så jag misströstade inte än.

Gud vilken stel bild. Hela bilden skriker "nu ska jag försöka se snygg ut".
Ska jag le? Eller inte? Eller? Inte?
Nåja, vi kan väl konstatera att toalettbilden inte heller blev bra.
Inget CV-kort helt enkelt.

Sen tröttnade jag på mitt mission impossible och tänkte att när jag nu ändå har tagit med mobiltelefonen in på jobbtoan vid fikarummet där folk sitter och hör kameraljudet från mobiltelefonen, och därmed förstår att jag fotar mig själv på toaletten, kan jag ju lika gärna passa på att ta en fjortisbild. Jag menar, någon nytta ska jag väl ha för mina ansträngningar. Fjortisbilder kommer alltid till pass någon gång.
Fast tji fick jag. För jag ser ju inte fjortis ut. Bara ledsen.
Och lite förståndshandikappad.
Så, nu är inlägget slut. Och nu kan vi rösta om vad som är sorgligast. Är det:
1) Att jag så sällan har en snyggdag att jag känner ett behov att ta kort på det?
2) Att jag inte nöjer mig med ett snabbt kort, utan testar olika rum och miner?
3) Att jag lik förbannat inte lyckas bli så bra på kort att den här snyggdagen kan bevisas?
4) Att jag bloggar om det och lägger upp de misslyckade bilderna?
5) Att ingen kommer kommentera det här inlägget (för det gör ni aldrig när inläggen handlar om mig, se bara det sorgliga "jag ramlade i trappan"-inlägget) så att jag får skämmas ännu mer över att ha visat upp mina patetiska bilder i bloggen?



7 kommentarer:

Ellen sa...

Men vad är det för FEL på radbrytningsfunktionen så fort jag har bilder i inlägget? Fan vad irriterande!

Danitra sa...

Det enda jag undrar över är ditt jobb? VAd gör du där egentligen? Du verkar mest ta kort på dig själv!

Och ändå ringer dom dig varje gång du vabbar.

Det är ett mysterium för mig.

Ellen sa...

1. Man kan blogga vid andra tillfällen än när man publicerar det.

2. Jag har lunchraster.
Som tillbringas med att ta kort på mig själv, att äta är överskattat!

;-)

Danitra sa...

OK, då är jag med.

Ha ha, vilken kul bild jag får av hur du springer runt och fotar dig själv medan alla andra sitter och äter samtidigt som dom funderar över vad du håller på med!

Pelle sa...

Eller så har du för lite arbetsuppgifter och borde få mer att göra?

Jennie sa...

Alla dina dagar är snyggdagar Ellen. Du får mig att vilja bli 25 igen. Om jag fick leva ditt liv då dvs ;).

Ellen sa...

Oj Jennie, tack. :-) Men om man ska ta en 25-årings liv så vore det väl roligare med en 25-åring som inte lever som en 35-åring?

Det förlorar väl poängen om man byter sin småbarnsvardag mot någon annan småbarnsvardag? ;-)

Ibland vill jag vara 18 igen. Nu kommer Malin och Linda säkerligen mobba mig för att jag säger så. Men so be it.