fredag 7 januari 2011

All the things I can do!

De senaste dagarna har varit förjävliga. Jag har i princip skrikit högt varje gång jag har vänt mig i sängen på natten, och varje steg har varit en förskräcklig plåga.

Så när jag i morse vaknade upp och var i princip smärtfri kändes det... mirakulöst. Vad ska jag hitta på nu, när jag kan röra mig? Vilka oändliga möjligheter som öppnar sig. Och eftersom jag är den materialist jag är så bestämde jag mig genast för att dagen ska ägnas åt kakelshopping till köket. Smärtfri kakelshopping, hoppas jag på. Lite övermodigt sådär.

Däremot vaknade jag med två nya finnar i morse, varav en ser ut som en böld innehållandes minst en alien. Men å andra sidan är jag ju faktiskt gravid; det finns någon måtta på hur fräsch och pigg man får känna sig då.

Inga kommentarer: