tisdag 25 januari 2011

Dagens outfit.

Helt oironiskt tänker jag lägga upp en dagens outfit. Det är lite läskigt, så håll min hand genom detta stora ögonblick will you? Fatta glädjen förresten när jag insåg att klänningen som jag ville köpa till efter barnet pluppat ut, men inte visste om den skulle passa, faktiskt passade redan nu. Visserligen sitter den väl så att den som designade den vill klösa ur sig ögonen, men vem fan bryr sig? Jag fick på mig den, det är definitionen av "passar" när man är höggravid.

Varför så uppklädd undrar ni kanske? Tja, vissa (jag alltså) har ju varit på intervju för ett jobb idag. Och tänkte tydligen att om jag klär mig tillräckligt prickigt och volangigt så noterar de inte att jag har en enorm bebis i magen som ska ploppa ut om några veckor. Jag vet inte riktigt om min plan fungerade, men man måste ju ge det ett försök, eller hur?

Ah just det. Man ska ha själva bilden med också när man lägger upp dagens outfit? Ja ja.

























Är det inte märkligt förresten att det finns såna där folkhögskolekurser i hur man matar duvor, men inte hur man tar en bild på sig själv i en spegel utan att se "smått" efterbliven ut. Jag menar, med tanke på hur många modebloggare det finns är det märkligt att det inte finns minst en kurs som heter "Hur du tar en bild på dig själv i spegeln utan att känna dig mycket dum vilket gör att du gör en grimas som får dig att se ut som om du skulle bo i Köping." Å andra sidan kan det kanske bero på att de flesta modebloggare antingen är typ 12 år och därför inte har vett att skämmas som en höggravid tvåbarnsmorsa. Eller så beror det på att folk använder stativ och självutlösare. Men alltså. Jag har foglossning. Jag hinner inte linka tillbaka till fotoplatsen innan kameran hinner trycka av. Och tro mig, ni vill inte se bilder på min prickiga rumpa. Ni vill kanske inte se bilder på mig flinandes som en idiot i en spegel heller, men då får ni väl blunda då.

1 kommentar:

Veronica sa...

Håller tummarna för att du får jobbet! Om du fortfarande vill ha det vill säga. :) Kram!