måndag 10 januari 2011

Takras och annat.

Varje gång snön rasar ner från taket hoppar jag en halvmeter upp i luften. Typ. Men det låter ju verkligen som att hela taket ska rasa in.

Annars har jag precis författat de kanske sämsta 4000 tecken jag någonsin skrivit. Och 4000 lika kassa till ska jag skriva ihop tills imorgon. Fast det orkar jag inte tänka på, så jag googlar baddräkter i rockabillystil och inbillar mig att jag kommer bli snygg och smal efter att barnet har kommit ut. För det fungerar så i min hjärna tydligen. Post-preggo-kroppen kommer tydligen vara fit och snygg till sommaren 2010. Så jag surfar efter baddräkter. Tittar på söta klänningar. Köper mer smink, som om pastelliga nagellack och glittrig eyeliner kan dölja det faktum att jag ser ut som en flodhäst och downhill kommer det bara gå.

Äh jag vet inte. Jag är bara så... förhoppningsfull inför allting framöver. Jag vill tro att våren är på väg bara för att snön rasar ner. Jag vill tro att den perfekta baddräkten som får mig att se retro och inte blekfet ut finns därute. Jag vill så gärna tro att de här ushliga prestationerna jag har fått ur mig kommer leda till ett VG. Och så vill jag gärna inbilla mig att vi ska hinna göra allt jobb på huset som vi vill göra. Till sist så tänker jag blind som en idiot låtsas att:

Det här:


+ 8 veckor
- en bebis

=




(Och då menar jag ju kroppen som passar i baddräkten. Jag har ingen större förhoppning om att helt förvandlas till en käck brunhårig amerikanska.)



Jag tror att jag har större chans på ett VG. Eller på att få se vitsippor i februari, för den delen.




2 kommentarer:

Maiden sa...

Bara så du vet så är du otroligt snygg gravid!! En sån där som man nästan hatar liksom... Snygg, fräsch å med en fin mage! Inte som en annan... Såg ut som en flodhäst när jag var gravid...
Är helt säker på att du blir skitläcker i baddräkt i sommar!!
Kram

Ellen sa...

Du... det är 8 veckor kvar. Jag kommer se ut som en flodhäst som har svalt barbapapa innan ungen kommer ut.