fredag 4 februari 2011

Ska vi samarbeta?

I natt när jag låg sömnlös kom jag ännu en gång in på att jag ska skriva en bok. Jag menar, det har ju varit mitt stående (dock aldrig påbörjade) projekt i typ 10 år nu. Som för varje 80-talist med lite självrespekt.

Men jag har inga idéer. Alls. Jag har förmågan (she said stöddigt) och tiden och lusten, men ingen idé. Vilket ju ändå känns lite som en grundförutsättning. Ibland stör det mig att titta på alla sidor text jag har slängt ur mig här på bloggen, tänk om jag hade lagt ihop dem till en bok. Vad... dålig den hade blivit. Men ni fattar. Att producera textmassa kan jag. Om jag bara får ett uppslag.

Så nu gör vi såhär att ni ger mig idéer här i kommentarsfältet på vad jag ska skriva en bok om. Så skriver jag boken och så delar vi på äran, berömmelsen och miljonerna. Fast jag får mest. Det är ju ändå jag som har gjort själva jobbet.

Deal?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Allvarligt. Skriv om vad som helst. Jag köper. Du är fantastisk.

Ellen sa...

Åh, tack! Hur glad det än gör mig tror jag dock att det är lite svårt att hooka ett förlag med frasen "jag har åtminstone EN bloggläsare som skulle köpa vad som helst, så här har ni lite osorterade tankar om allt och ingenting. När kommer pengarna?"