lördag 19 februari 2011

Smärta olik all annan.

Tidigare ikväll var jag sjukt hungrig och gjorde misstaget att dricka vatten som om det vore mat. Äh, det låter ju helt sinnessjukt, men ibland när jag är riktigt hungrig och dricker vatten så gör jag det glupskt, som om det ska lindra hungern. Och då sätter sig vattnet på något sätt på tvären eller hamnar fel eller vad det nu gör. Poängen är i alla fall att det gör så sjukt ont. Sådär vitglödgande ont, så man bara vill slita ut sitt innanmäte. Andningshämmande, chockerande, förlamande smärta.

Det är lätt på topp 3 av smärtor. De övriga två är gallstensanfall (nummer 1) och att slå i en tå riktigt hårt i en dörrpost, gärna så att tånageln slås upp.

Så det är topp 3, alla kategorier: gallstensanfall, tåislagning och hungervattendrickande. Och då har jag ändå fött två barn på nära fem kilo var och med 40 i huvudmått.

Njurstensanfall ska tydligen också vara överjävligt. Några andra saker som kan vara med och slåss om toppstriden?

6 kommentarer:

Anonym sa...

din blogg

Ellen sa...

Naw. Idiot.

Gnillib sa...

Migrän, migrän och migrän. Särskilt om man vaknar av den och inte kan stävja den när auran dyker upp eftersom man sover då. är ligger man och har så ont att man bara vill sga av sig huvudet och skicka in under sängen och så måste man boka av precis allt som man hade planerat under dagen. Exempelvis sonens luciafirande på nya förskolan. Det hände i vintras. Wii liksom.

Sonja P-L sa...

Ont i öronen när man är förkyld/täppt och sitter på ett flygplan som håller på att landa.

Enda gången i mitt liv jag gråtit p.g.a. fysisk smärta som jag kan komma i håg.

Jill sa...

Att slita isär ett ledband i foten så pass att det bara håller ihop med några få fibrer.
Det är min nr1-smärta. Föda barn är bara nummer 2.

Anonym sa...

Att bryta två revben