onsdag 5 oktober 2011

Äntligen!

Idag, klockan 10.00 slog Citygross upp portarna. Eftersom jag är en storbloggare* blev jag så klart inbjuden** till galapremiären. Och, som Tyra personligen*** har sagt till mig****: "Missa aldrig chansen till ett bra photoshoot." Och vi modeller***** vet ju hur det ska vara, så sagt och gjort.

I give you, photoshoot på invigningen av Citygross:





























 (Runway walk with baby, bitches! Notera vinden i håret.)







































(Mm... lax! Jag kan höra Jay säga "make love to the salmon". Fast egentligen var det min man, aka fotografen, som sa det. Vilket ju blir lite... konstigt? Tur att han inte är den svartsjuka sorten i alla fall.)




(Det här är min "vad fan, jag försöker ju banta"-min. Fast "fashionable", då.)






(Jag blev törstig efter allt autografskrivande****** och poserande. Dessutom ville jag smaka pink lemonade, som de dricker i den sjukt roliga filmen Bridesmaids.)

* Inte sant
** Inte heller sant.
*** Definitivt inte sant.
**** Genom teverutan, räknas det?
***** Ha ha ha.
****** Tyvärr inte heller sant.


Det som däremot ÄR sant är att det här inlägget är helt osponsrat. I know, galet va? Vill ni ha en recension? Ni kanske heller aldrig har varit på Citygross? Tja, det är väl som vilken affär som helst, förutom en sak: de har rätt sorts köttfärs! Jag upprepar: De. Har. Rätt. Sorts. Köttfärs!

Jag avskyr, verkligen avskyr, de "nya" vakuumförpackningarna med köttfärs, där köttfärsen ringlar sig som små ormar i paketet. Och när man steker det blir det långa trådar av dött kött. Vidrigt! Finmalt, my ass!

Citygross hade däremot den riktiga sorten, den med vanlig plastfolie över riktigt finmald köttfärs. Värt att åka dit bara för det.

Är det inte rätt många saker som har förstörts under de senaste, kanske tio, åren?

Köttfärsförpackningarna ändrades till det sämre.
OLW bytte ostbågsmaskiner, till det sämre.
Och i lördags upptäckte jag att Delicato har ändrat recept på sina Delicatobollar. Gissa vad? Just det, till det sämre.

Några andra produkter som blivit förstörda som ni kan komma på? Eller, vad tycker ni om köttfärsen, ska den vara finmald eller fulmald? Längtar ni till jul? Vad tycker ni om laguppställningarna till höstens På Spåret?

Nej, frågorna har inte med något att göra, men jag måste garantera kommentarer till det här inlägget. Jag menar, jag har stått uppsminkad och poserat MED LAX på en parkering fylld med folk, det blir bara för sorgligt om ingen kommenterar nu. Deal?

















13 kommentarer:

KatarinaZA sa...

Det är klart att du ska få kommentarer. Det var ett roligt inlägg. Snacka om att du bjuder på dig själv! Angående hur köttfärs mals... Hmm, det har jag aldrig funderat över, om den är finmald eller fulmald, men jag tror att jag vet vad du menar och den finmalda är mer estetiskt tilltalande (kan köttfärs vara "estetiskt tilltalande"?). Angående På spåret... Jag ser fram emot att se Christer och Morgan vara med och tävla. Kanske kan jag lära mig vem som är vem av dem. Kanske...

presens sa...

På det lilla närlivset i den lilla byn nära oss maler de köttfärs på beställning i butiken. Vakuumförpackat? Hardly.

På stora stormarknaden i stan är det supersvårt att hitta nötfärs. Det brukar bara finnas enorma (2-3 kilo) förpackningar med fläskfärs. Vem äter fläskfärs idag?

Terry sa...

Haha du är sjukt snygg och rolig. Bästa kombon. Jag är nöjd med uppställningen, mina radiobästisar Christer ich Morgan ska ju vara med. Ang färs, jo alltså när du nämner det fattar jag precis vad du menar. Och jag håller med. Fast jag när inte riktigt samma massiva hat mot maskmalningen som du.

Sandra sa...

Ja du är verkligen snygg och rolig. Den där laxbilden är bland det bästa jag sett på länge! Jag vill att du har den i din header! Och profilbild på Facebook !

Ellen sa...

Ja, laxbilden känns väldigt "jag" på något sätt. En header kanske?

Jag kanske ska döpa om bloggen till "en tjock småbarnsmammas way to becoming America's next top model"?

Morgan och Christer känns kul, ja! Särskilt att se dem, inte bara höra.

Lena sa...

Hahaha! Du är underbar Ellen!

Malinka sa...

Jag måste bara säga att jag älskar dig, Ellen! Det här var nog årets bästa bildblogginlägg hittills.

Björn sa...

Oj! Bara laxposeringen är värd en spontan applåd! Vänta lite.






Sådär ja.
Underbart inlägg. Tack.

Ela sa...

Självklart kommenterar man detta! Jag avskyr för övrigt den grovmaskiga köttfärsen. Stekt köttfärs ska smula sig - inte ringla sig! Längtar till jul gör jag absolut och jag tycker att årets På spåret verkar lovande. Hrmmm...andra produkter som har blivit förstörda? Säkert många! Men jag får passa på vilka just nu. För trött för att komma på några helt enkelt.

sofie sa...

Vad het du är, jag älskar ditt hår! Får mig att vilja bleka ner mitt mörkbruna färgade och satsa på ngt ljusare.
På spåret-paren känns lite trista i år. Hade härnäst sett Johanna Koljonen UTAN Marcus Birro, Filip och Fredrik eller kanske Johan Glans/David Batra eller Mia/Klara.

Ellen sa...

Åh! Applåder! Beröm! Jag ska tamefan posera med döda djur oftare känner jag rent spontant.

sofie - jag gillar verkligen färgen, men alltså frillan. Kanske kunde ha tagit med en hårborste? Riktigt såhär illa brukar det dock inte vara, men jag hade somnat med blött hår igår. Aldrig bra.

Anonym sa...

Köpte du 10:- chokladkaka oxå?

Linnea sa...

Måste bara säga att du är riktigt vacker!