tisdag 3 oktober 2017

Saker jag ser på TV

Jag, den forna seriedrottningen. har fallit från min tron. De flesta serier som jag följde nitiskt har slutat sändas och jag har inte fyllt på med nya. Jag är för kritisk, för trött för att fastna för många "omg den här är så bra"-serier jag testar på. Det är liksom inte rätt för mig just nu. Så jag har stiltje. Ser om Parenthood för ren avslappning. Ser på Rick & Morty med barnen (otippat bra). Maken och jag upptäckte the good fight häromdagen, dvs spinoff på the good wife, och älskade det såklart. Men det är EN serie. Och en spinoff, till och med. Vad hände med att ha mängder med avsnitt att plöja igenom? Va? Va? VA?

Kan man hävda att jag borde se mindre på TV ändå, och därför inte aktivt borde leta efter nya serier att se? Ja. Ja, det kan man verkligen. Men nu är det här mitt intresse och då kan jag väl åtminstone vara bra på det?

Jaja. Tänkte först be er tipsa om OMG-serier, men jag har ju testkollat ca alla. Får ge upp.

6 kommentarer:

frk. Figenschou sa...

Altså...det er jo en gammel serie, men har du sett Tremé? Fra New Orleans?

Liza sa...

Såg Broadchurch för första gången för ett tag sedan, och herre vad bra den är. Gav den en chans pga många bra skådisar och blev hooked. Tycker den utmärker sig på det mesta; storyline, scenografi, karaktärer etc, och den håller en alltid på tårna! Alla tre säsonger finns på netflix :)

Tudorienne sa...

Har du sett Matador? Producerad 1978-82 och superbra.

Martina sa...

Call the midwife!

Och om du gillar Parenthood borde du gilla Brothers and Sister också!

Martina sa...

Förresten, var ser du Parenthood? Jag hittar den inte streamad någonstans. Och är usel på att ladda ner saker men kan tänka mig att göra ett försök bara jag vet var jag ska leta...

Martina sa...

Nashville