torsdag 9 juni 2011

Teckna en prenumeration på Tivoli!

När jag bloggade om att Bamse blivit Sverigedemokraternas våta dröm, fick jag följande tips i kommentarsfältet:


Tivoli är något så bra som en barntidning som dels inte ägs av Egmont (plus bara för det), men som dessutom är medveten, nytänkande och rolig! Men - nu läggs den ner eftersom den ska försvinna från butikerna och prenumerationsintäkterna inte räcker. Men det kan vi ju ändra på, vi konsumenter. Det är det som är så fint med att vara konsument, vi kan faktiskt förändra!

Så nu tycker jag att alla ni som har tröttnat på Egmont och deras monopol (och deras jävla idioti, för att tala klarspråk) går in och tecknar en prenumeration. Ni som har bloggar: tipsa där! Ni som inte har bloggar: tipsa på annat sätt!

Förhoppningsvis kan den komma igång igen. Om inte annat så får de som ligger bakom tidningen veta att de är uppskattade för vad de försöker göra. Tyvärr kommer den uppskattningen kanske för sent, men ändock. Allt är bättre än inget.

4 kommentarer:

Lyllo sa...

Tyvärr läste jag tidigare i veckan att de lägger ned Tivoli pga dålig ekonomi. Deras enda alternativ för att överleva var att bli uppköpta av Egmont...

http://www.svd.se/kultur/oberoende-barntidning-laggs-ned_6223465.svd

Lyllo sa...

Läser jag dåligt? Ja tydligen! Det är ju det som står i ditt inlägg.

motvalls sa...

Åh! Edith är 4,5 månader å lär inte läsa serier på ett tag. Skit samma, jag signade upp mig ändå i förebyggande syfte!

Sanna sa...

Det finns hopp: https://www.facebook.com/pages/Barntidningen-Tivoli/353821533632?sk=wall