söndag 14 november 2010

Dag 4 - Det här åt jag idag.

Frukost:
Fars dag-tårta med chokladmousse och hallon. Direkt från frysdisken. En rostad macka utan kanter.

Lunch:
Vegoschnitzel med pommes. På söndagar finns det aldrig något att äta här hemma, så vi får leta rester i frysen.

Fika:
Toscakaka som min mormor hade bakat.Inte alls god, men den gav mig en försmak av knäcken som ska kokas om några veckor.

Middag:
Falafelrulle. På söndagar finns det aldrig något att äta här hemma, så vi får leta rester i frysen. Eller strunta i det och köpa hämtmat istället.

Nu sitter jag och är sådär småsugen som man blir på kvällen. Clementin eller en oreo? Det ena är ju klart godare, men jag har fått sår på läpparna efter att ha ätit för många små surisar på för kort tid. Clementiner alltså. En av de få höjdpunkterna med vintern.

Inga kommentarer: