onsdag 24 november 2010

Nostalgi

När jag var liten och var inne i stan tyckte jag om att köpa lite lösgodis, gå till biblioteket och sedan sätta mig i något avskilt hörn och läsa. "Tvillingarna på Sweet Valley High" var perfekt, det tog tjugo minuter per bok.

Så idag när jag fann att jag hade lite tid mellan barnmorskebesök och träff med uppdragsgivare* så gjorde jag en liten nostalgitripp. Jag köpte en påse lösgodis och begav mig till biblioteket, letade upp ett hörn och satte mig och läste. Visserligen inte "Tvillingarna på Sweet Valley High", men däremot en Mama som jag fick hos barnmorskan. Ungefär samma litterära kvalitet.


*(Oh yes. Pengar rullar in som de ska, det går bra nu. Eller för att förtydliga; jag har dragit in ett uppdrag till mitt företag för första gången på eeeeeevigheter. Vilket ger lite klirr i kassan lagom efter jul. Egentligen borde de väl gå in på något slags buffertkonto, men jag tänker mig snarare... något roligare. Till mig själv. Eller till huset. Kanske en lite roligare köksrenovering än den vi tänkt oss hittills? Linoleumgolv i grått istället för det brunflammiga laminat vi har nu? Ommålning av köksluckorna? Ett dyrare kakel? En fränt grön köksfläkt? Vilka oändliga möjligheter jag ser framför mig. Fast, buffert ska man ju tydligen ha.)

Inga kommentarer: