onsdag 3 november 2010

Damn you Jax Teller!

Förr hade jag gått in i en sån här tråd och skrivit typ att det är klart att hon inte ska gå vidare med den killen. Hon måste tänka på sitt barn osv.

Men nu vill jag bara råda henne att skaffa en vårdutbildning så att hon kan sy ihop skottsår. Jag vill tipsa henne om att inte backa bara för att porrstjärnor kommer in i bilden. Och så vill jag säga att killen säkert kommer försöka stöta bort henne, men att hon ska hålla fast vid honom.

Skadad much? Som i förra avsnittet (möjlig spoiler här) när ett vanligt par kommer och kolla på bebisen för adoption, och jag bara "Åh nej! Han ska ju få vara med sin trashiga, dysfunktionella och kriminella familj. Det är verkligen vad som är bäst för honom."

Perspektiven blir skeva så fort blonda hunkar kommer in i bilden.

2 kommentarer:

Anna sa...

Fast det där är en del av behållningen tycker jag! Att kliva in i ett sluten grupp så långt från ens egna och snabbt greppa värderingar och normer. Få ett inifrånperspektiv som annars alltid saknas när man dömer andra endast utifrån sin subjektiva sanning. Nyttigt. Och snyggt såklart.

Ellen sa...

Jo, ja, nja, näe.

Eller alltså, det är klart att det är nyttigt att få insikt om att även såna grupper har sina vettiga värderingar och fina saker. Men jag gillar inte mig själv när jag på riktigt hoppades att Opie skulle skjuta Stahl. Eller när jag hejade på Tara när hon misshandlade sin chef.