söndag 25 december 2011

Pure bliss

Egentligen tycker jag att det är märkligt av vuxna människor att berätta vad de fått i julklapp. Kul för dig att du fick en i-pad liksom, men vad gör det mig? Men jag går omkring i ett lyckorus så skinande att det vore rent ogint av mig att inte dela med mig av glädjen.

Gissa vem som kommer få en himla snygg och tight rumpa i vår? Yours truly, så klart! Den ska skulpteras i sadeln och svettas i form på hästryggen. Ni har gissat rätt: ridlektioner kom tomten (mamma) med i år. Och jag vet att ni vet exakt hur lycklig det gör mig.

Som grädde på moset då, som om inte timmar i stallet vore nog, fick jag äntligen lampan jag suktat efter i två år. Själva kostnaden har inte varit hindret, utan det stora motståndet från min äkta hälft. Som tydligen till sist bet i det sura äpplet och förärade vårt vardagsrum med en utblommad maskros.



































Maraboufudgen är slut och chokladkolan likaså. Lillasyster däckade i magsjuka lagom till julbordet igår, och alla gäster har nu åkt hem. Spelen är provspelade 25 gånger om, och julklappskläderna är provade. Så nu återstår bara mer godisätande, mer läsande, mer spelande och så slappande.

Juldagen är nästan bäst. Särskilt om man svävar omkring på små rosa moln due to kommande ridlektioner samt nyligen upphängd ikealampa.

Var er julafton bra? Jag hoppas det. Jag blir alltid så ledsen när jag läser om julaftnar som havererar eller blir misslyckade. Så jag hoppas verkligen att ni hade det bra!

1 kommentar:

Kerstin sa...

Den var lyckad trots att vi alla är sjuka, jag värst med 39 graders feber. Dessutom tror vi att sonen är skyldig till att ha smittat farmor och farfar med magsjuka eftersom han dagen innan julafton hade kräkts (av hosta trodde vi) och de var här och lämnade av julmat och klappar. Så vi hostar vidare och har dåligt samvete ;)