lördag 10 december 2011

Stilla lördag.

Idag har vi (jag och Noa) inte stuckit näsan utanför dörren ens. Eller jo, just precis det har vi gjort, när vi tittade på julbelysningen som äntligen kommit upp i våra träd på framsidan. Men i övrigt har vi slappat så mycket att det borde vara olagligt.

Jag gick till exempel inte upp förrän klockan åtta i morse. För att ha en bebis som vaknar runt sex varje morgon är det en otrolig lyx, men så kan ju nämnda bebis leka i sin säng i flera timmar också. Så efter morgonmål och bytt blöja satt hon och sysselsatte sig själv i några timmar medan jag slumrade vidare och de stora barnen städade sitt rum. Helt på sant! Visserligen bara för att få godis, men ändå.

Sen läste jag bok och slappade tills maken kom upp och bakade surdegsbaguetter till oss till frukost och sen skulle Majken sova igen, så jag gick och la mig och läste i sängen medan barnen bakade. Och så lunch, kalas för Emmy och film för mig och Noa, storsats av svingod Moussaka och nu tända ljus och snart film och lite godis.

Imorgon ska vi bygga ett pepparkakshus av något slag, antagligen ett slott. Eller en by. Bildbevis kommer.

Inga kommentarer: