onsdag 18 augusti 2010

Dagens middag.

Jag är ledsen, jag har noll inspiration till att blogga. Det enda jag kan göra är att sitta och tänka på kvällsmaten jag ska laga senare; pasta med kräftstjärtar. Åt samma igår, men det är så gott att jag skulle kunna äta samma varje dag om jag fick. Visst vill ni ha receptet?

1 hackad chilifrukt
3 hackade vitlöksklyftor
1 burk crème fraiche
1 grönsaksbuljongtärning
1 burk kräftstjärtar
1 citron
1 frp cocktailtomater (eller så  kan man hämta från växthuset, det gjorde jag)
Riven parmesan, valfri mängd

Fräs chili och vitlök i smör. Häll på crème fraichen och smula ner en buljongtärning. Smaka av med salt och peppar. Häll i halva cocktailtomater och pressa ner citron. Precis när pastan är färdigkokad slänger man ner kräftstjärtarna, de ska bara bli varma. Servera med nykokt pasta och parmesan.

Det är alltså sjukt gott.
Dagens tips, bara sådär! Thank me later.

Inga kommentarer: