måndag 16 augusti 2010

Inställda planer.

Det blir ingen resa till Kroatien. Ungarna är skitledsna, jag är bitter men så är liksom läget. Man kan inte åka utomlands på trevlig solsemester när livet är såhär.

Men om man nu skulle tänka sig att mamman och pappan skulle ta och kompensera för denna uteblivna semester genom en weekend någonstans typ i november, vart skulle de i såna fall styra sin kosa? Barnen får bli hemma, såna föräldrar är vi.

Aja, vad jag efterfrågar är alltså tips på lugna, mysiga och trevliga weekendresor. Inte nattklubbar i Berlin, mer pensionat i Provence. Tipsa mig!

3 kommentarer:

Sofie sa...

Jag gillar Edinburgh skarpt, väldigt mysigt.

presens sa...

En weekend är för kort tid för Provence. Men visst, flyga till Nice tar ju bara typ 2-2,5 timme och sen hyra bil och köra...

Hade jag varit du hade jag nog väntat till sent i november och satsat på en mysig tysk stad med en rejäl julmarknad.

Tomtar, glühwein och marsipan, liksom.

Och så inte välja Berlin, eller kanske inte ens Lübeck eller Bremen, utan satsa på det lite mindre.

Elin sa...

Prag, Ellen!