söndag 30 september 2012

Anthem

Lana del Rey. Herregud.

Den hesa rösten och coolheten och så läpparna? Håret? Det blasé ansiktsuttrycket? Jag dör.

Med henne som förebild tvingade jag igår mig till att vänner skulle tupera mitt hår, låna ut sitt nude läppstift och hade jag haft ett par maffiga lösögonfransar med mig hade de suttit som en smäck. Så jävla unik och speciell jag är som säger detta, men: herregud vad jag älskar sextiotalslooken. Har alltid gjort. Har absolut inte kroppen för a-linjeformade klänningar men bleka läppar och markerade ögon och stort hår? Är så kär i det.

Enda problemet (förutom att det "kanske" tar "lite" tid att göra sig så snygg) är att jag fan inte kan borsta ut håret när det har tuperats. Har haft i två hårinpackningar idag och kan fortfarande inte få en borste igenom det. HUR GÖR LANA DEL REY??? Kanske har hon lite bättre hår. Kanske har hon löshår. "Kanske". Vetefan.

Vill bara vara så snygg.


4 kommentarer:

Liza sa...

Kan rekommendera Tangle Teezer. Har lyckats borsta ut diverse omöjliga tovor med den.

http://www.lookfantastic.com/brands/tangle-teezer.list

Anna A sa...

Borsta ut innan du blöter ned. Det enda som funkar enligt min erfarenhet.

Tjockalocka sa...

Japp, tupering måste borstas ut torrt. Lite i taget. Har lärt mig av min mor som hade våldsamma hövolmar på sextiotalet.

Ellen sa...

Men jag lyckas ju inte borsta ut det när det är torrt?

Ska införskaffa en tangle teezer!