söndag 23 september 2012

Kom igen nu då, kämpa!

Eller så kanske man inte säger till barn? I alla fall: imorgon börjar gympan för Tvåan och hennes kompisar igen och eftersom ingen annan ville ställa upp så föll det sig så att jag blev ledare. Ihop med en till, men ändå. Gympaledare. För barn. Det är så många fel i den ekvationen att det känns otäckt.

Eller okej då, främst två fel:

1. Jag gillar inte gymnastik
2. Jag gillar inte barn.

Trots detta tänker jag så klart göra mitt bästa. (Inte för att jag har något val, jag vill ju gärna att barn fortfarande ska komma och leka med oss och att hon ska bli bjuden på kalas i fortsättningen och sådär. Så jag anstränger mig.) Igår var jag till och med och köpte träningsbyxor. Det! Dessutom i två storlekar mindre än vanligt. DET!

Imorgon kväll kan ni tänka på mig i en gympasal full av barn och en hinderbana. Det kan gå precis hur som helst. Låt oss hoppas att det går bra och att jag inte "får sparken". För vad ska jag då ha mina nya träningsbyxor till?



Inga kommentarer: