onsdag 24 oktober 2012

I brist på annat: veckans meny!

Eller, vi skippar måndagen eftersom jag inte var hemma då. Men annars så:

Stekt halloumi med kroketter.
Helstekt kyckling med potatisgratäng.
Ugnsstekt laxsida med tagliatelle.
Chimichangas fyllda med kyckling.
Moussaka.
Fish&Chips.

Två kyckling, två fisk, en köttfärs och en veggo. Duger väl ändå.

Sen är det så klart sallad, grönsaker och såser till också, annars vore det lite väl trist och torrt. Men sånt fattar ni ju att det hör till, eller hur?

Vad jag har lust att äta men ingen annan vill ha: ostfondue och en rätt som jag smakade på i Budapest, nämligen mozzarellafylld bläckfisk. Enormt mycket godare än det låter.

Min syster kan knappt äta ost och gräddiga saker utan att må illa. Hrm. Jag har inte det problemet, om man säger så.

Mvh, såslover_84


5 kommentarer:

Anonym sa...

Är det i ordningen Tisdag till Söndag? Dvs fisk o pommes som Söndagsmiddag.

Anonym sa...

/ Grillfet ovan 👆

Ellen sa...

Grillfest - japp. Söndagsmiddagar är enklast möjliga pga fotbollsträning för sonen. Inte för att jag någonsin varit intresserad av att äta stek med potatis och gelé dock. :)

presens sa...

Åh, ja! Potatisgratäng! Det var länge sen.

Anonym sa...

De som e så gött. Jag försöker återinföra det hemma just nu, går hyfsat.
/ Grillfet