måndag 20 december 2010

Here we go again...

Jag trodde att jag skulle slippa det den här graviditeten. Jag trodde - lite naivt kanske - att den här gången var det annorlunda. Men nej. Nu börjas det igen.

Vad då? undrar kanske någorlunda nytillkomna bloggläsare. Jo förstår ni, den konstigaste cravingen någonsin. Nej, inte betongdamm. Nej, inte sand. Nej, inte pyttipanna blandat med glass. Men renlighet. Eller mer exakt: rengöringsmedel samt tandborstning.

Det började häromdagen när jag borstade tänderna. Plötsligt kunde jag inte sluta. Jag ville på något sätt nå in under tänderna, jag ville borsta tills min mun hade sugit åt sig all den tandkräm den kunde. I vanliga fall hatar jag tandkräm eftersom jag inte klarar av den starka mintsmaken.

Så fortsatte det lite smått. Jag städade handfatet och tyckte helt plötsligt att Cillit Bang luktade gott. En vecka tidigare tyckte jag att det luktade superäckligt. Här började jag misstänka att min renlighetscraving hade kommit tillbaka, men det var först när jag satt med näsan tryckt mot det nyligen avtorkade köksbordet som jag insåg att jag är fast. Igen.

Så nu är det väl bara att upprepa proceduren jag hade med de andra barnen. En flaska rengöringsmedel i badrummet så att jag kan spraya handfatet vid behov, spola i lite vatten och njuta av doften som uppstår. Fast den här gången är det inte Jif, ty de har bytt recept och luktar nu märkligt. Däremot ajax. Ah... ajax!

1 kommentar:

Jennie sa...

Xaja. Xaja diuqil.