måndag 6 december 2010

One of those days.

Min käre make fyller år i år. Nu är han bara 2 år ifrån 30, och har således redan börjat titta på På Spåret på fredagarna. Tanken var att jag - efter det sedvanliga tårtfikat med presenter i morse - skulle ta mig upp på stan och luncha med honom. Sådär på tu man hand, bara vi.

Men tji fick vi. För en dag när fogarna gör ont när man bara ligger på rygg i sängen, det är inte en dag då det lämpar sig att klämma sig ner i strumpbyxor och ordentliga kläder. Inte heller lämpar det sig att halka runt på gator i torg, hur snyggt födelsedagsbarn man än har på sin sida.

Så jag blev kvar här hemma. Med foglossning, märkligt ont i magen och en futtig omelett till lunch istället. Fast å andra sidan är det ju inte jag som fyller år.

Dagen ska istället tillbringas med alldeles för mycket teve för di små. Och vila för mig. Mitt liv alltså. Så himla spännande ibland.

2 kommentarer:

jänet sa...

spännande att fylla år i år ;)

ett litet tips: vi har en tjänst ute, bara så du vet :)

Ellen sa...

Jänet - och ni vill väldigt gärna anställa någon som är på smällen? ;-)

Ska söka, men tja...