fredag 10 december 2010

Icke önskvärd.

- Älskling, idag var ännu en mamma vikarie på Emmys avdelning för att ordinarie personal var sjuk. Vilken tur att jag är gravid så att de inte kan fråga mig.
- Alltså, jag tror inte att de skulle fråga dig ändå.
- Inte?
- Nej. Du vet, några av dem läser din blogg. Jag tror att du skulle vara deras sista alternativ.
- Hm...
- Jag tror till och med att de hellre ringer dig och ber dig göra mitt jobb så att jag kan komma och vara vikarie, snarare än de ber dig.
- Hmpf!

(Fast alltså, jag skulle inte heller fråga mig. Men vad hände med att låtsas att den man är gift med är en underbar person, no matter what?)

2 kommentarer:

Jag sa...

varför skulle de inte ringa dig? Är du som jag, har svårt för barn i allmänhet, eller?

Ellen sa...

Tja, jag skrev nyss ett inlägg om hur fula många ungar är. Skulle du vilja ha mig som vikarie? ;-)