lördag 7 november 2009

1...2...3...4!

Det här är så jävla mysko, men hur trotsig lilla fyraåringen än är, hur tjurig han än är, hur busig än är så kommer han alltid i världens fart om man säger "jag räknar till fem". Från "jag vill inte lägga mig" till "jag kommer, jag kommer" bara för att jag börjar räkna.

What's up with that? Det är ju inte som att vi har hotat eller nåt sånt. Det har inte varit "jag räknar till fem, sen ska du komma annars..." utan bara "1...2...3" och så kommer han. Och det är inte en jobbig situation med "ja... jag kommer väl då....*martyrgråt*", utan glatt och snabbt.

Så jävla märkligt.
Inte för att jag klagar alltså. Verkligen inte!

(Men erkänn, lite märkligt är det)

2 kommentarer:

Sonja P-L sa...

Kan bara säga att samma sak gäller för min snart-5-åring, fortfarande! Hon har bara nyligen börjat klaga: "Nej, inte till 5, till 10". Det kan man leva med ;-)

terry sa...

Ja men eller hur. Det är skitkonstigt. T är likadan, fast hon får skräck i ögonen och ba Nejnejnej! Inte räkna!
Som att hon fått ett fruktansvärt straff vid 5 någon gång.
Har hon ej.