torsdag 5 november 2009

En sån dag...




Ni vet såna dagar som inte är bra?


Det börjar med att man upptäcker en mensfinne på hakan. Men man hinner inte klämma den, för man ska iväg på ett jobbmöte. På jobbmötet får man höra att man är dålig på sitt jobb, att det stora projekt man sysslat med under vår/höst är värdelöst och att man är allmänt kass.



Då blir man ju lite lätt deppig (minst sagt) och tänker att "ja, men lite godis kanske muntrar upp mig?". Fast sen råkar man titta sig själv i spegeln och inser att just ja, jag är ju tjock och bör absolut inte äta godis. Eller ens mat. Så då dricker man en sån där nutrilettshake till lunch och blir knappt mätt på det, och får således ont i huvudet.

Sen efter lunchen ska man jobba vidare med mensvärk, huvudvärk och finne på hakan. Fast det går ju inte så bra, för vad man än gör känns det som att "det kommer ju bara bli skit ändå". Så surfar man lite på ams.se för att se om det möjligtvis finns något nytt jobb därute? Men det finns det så klart inte eftersom det är lågkonjunktur. Så då tänker man "ja ja, jag får väl skriva lite då - det är jag i alla fall bra på", tills man minns att igår i brevlådan låg det ännu ett refuseringsbrev. Skrivandet går med andra ord inte heller så jävla bra.

Ska vi leka frågesport? Gissa om jag har en sån dag idag eller inte?

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Aj då, lät inget vidare. Hoppas det ordnar upp sig.

Anonym sa...

Hej

Snygg blogg du har! Kolla gärna in min blogg också - veckorevyn.com/elinbloggomkring - jag skriver bland annat om hudvård.

Föresten, ACOs nya serie ACO Spotless är supereffektivt mot finnar! Du kan köpa produkterna på Apotektet.

Hälsar,
Elin