fredag 20 november 2009

Here I am!

Åh, ni vet såna där tecknare som sitter överallt på klassiska turistfällor? Som har jättevackra bilder med sig och bara "Jag ritar av dig för 50 Euro". Vilket man aldrig gör - ty det är ju hutlöst dyrt. Men i alla fall jag brukar i efterhand undra hur jag hade sett ut. Hur de hade sett mig.

Nu behöver jag inte undra längre. Jag har en egen sådan liten konstnär hemma. Och jag presenterar stolt: Ett porträtt av mig!


När jag såg bilden blev jag helt rörd över hans detaljsinne. Jag prisade honom och närapå snyftade fram: "Åh, jag har till och med kjol på mig. Som jag alltid har. Du har verkligen fångat mig Noa".
Varpå ungen svarar: "Kjol? Nej, det är din mage!"
Jag var inte så jävla rörd längre.
(För att förklara alltså: Där armarna sitter fast är min hals. Inte min överkropp. Och det som ser ut som en kjol är alltså ingen kjol, utan min hängbuk som tydligen når ner till mina knän. Ja. Det kanske inte vore så jävla fel med löpträning ändå?)

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Det är i såna här lägen man förtränger och ignorerar det faktum att barn oftast säger sanningen! ;-)

Unknown sa...

Löpträna

Unknown sa...

Har han skrivit hona spegelvänt efter att han skrev Mamma? Coolt att försöka könsbestämma den person han ritar av!

Ellen sa...

Eller så står det "av Noa"