torsdag 26 april 2012

I'm sexy and I know it!

Jag har en blödande grej i pannan. Jag skriver grej, för jag vet inte vad det är. En leverfläck? Ska inte de vara bruna? Ett födelsemärke? Ska de inte komma tidigare? Är det ens någon skillnad på de tu?

I min panna sitter i alla fall en grej som nu har svullnat upp och börjat blöda. Fräscht och snyggt! Den är också rätt ny, den dök upp för några år sedan efter att jag opererat bort ett inflammerat födelsemärke/leverfläck på näsan, som om den tänkte att ansiktet ju inte kunde få vara utan en konstig grej som sticker ut. Nu sitter den i alla fall där, svullen och dan och jobbig. Lägger inte svullnaden sig så får jag väl operera bort den också. Vet ni hur de gjorde sist? De lokalbedövade och sedan skar de bort den med kniv, så jag låg där och kände hur kniven karvade mot näsbenet och hur blodet rann nerför kinden. Helfestligt!

Det som däremot var helfestligt var att jag fick 21 000 för ärret som blev på näsan sen. 

Åh, mina leverfläckar, födelsemärken, utbuktningar och "grejer", vad hade jag varit utan dem? Tja, lite snyggare och 21 000 kronor fattigare antagligen. 


3 kommentarer:

Johanna F sa...

Varför fick du pengar för ärret? Jag har en utväxt på hakan som jag funderar på att ta bort. Man kanske kan tjäna sig en hacka samtidigt! Vore ju inte fel lagom till sommaren och allt!

Anonym sa...

härligt o höra vänsterns vilja att "tjäna"
pengar på den fria skattebaserade sjukvården vi så solidariskt salar till via skattsedeln!

Ellen sa...

Anonym - jag fick pengar från min högst privata försäkring, så fuck you.