måndag 16 april 2012

"Var fan är SADELN NU DÅ?"

I går var vi och tittade på en hopptävling i klubben där jag rider. Jag har varit sugen på att ställa upp i en tävling ett tag, och efter att ha sett de tävlande igår och dessutom pratat med min ridlärare som peppade mig till att ställa upp, har jag bestämt mig för att den 4:e maj smäller det!

Gulp.

Så inatt drömde jag helt logiskt om byte av hästar, borttappade sadlar, konstiga startlistor och att jag inte hann titta på banan innan jag skulle hoppa den. Jag snodde mig, vände och vred på mig under täcket och tyckte att det var lagom kul.

För det vet ni väl, att om jag ställer upp i en tävling så är det bara felfritt och snabbast som räknas som bra resultat. Och chansen att det blir ett sånt resultat när jag ställer upp i en hopptävling efter ca 4 hopplektioner efter några års uppehåll? Kanske inte överväldigande stor.

Men hoppet är det sista som dör. Jag ska bara berätta det för hästen också.

Inga kommentarer: