onsdag 25 april 2012

Kom och köp!

Det här kan ses som ett reklaminlägg. För det ÄR ett reklaminlägg. Vi försöker sälja vår vagn och någon av er kanske vill ha den?

Annonsen finns här, och den är så bra att jag fick ett mail med komplimanger från en "Eric" som tyckte att det var en "underbar annonstext!". Jag bara tack, men alltså - köp hellre vagnen. Cuz I need your money mer än dina komplimanger.

Nej då, jag svarade med ett tack.

Nu ska jag gå och handskriva 15 kuvert som ska skickas ut till olika företag i trakten, innehållandes ett brev med information om mina tjänster. (Jag lämnar det öppet för er här att själva fylla i vilken sorts tjänster jag menar.) Jag hoppas att de blir lika imponerade över min formuleringskonst som Eric. Å andra sidan vill jag ju tjäna pengar snarare än få komplimanger. Å tredje sidan tjänar jag ju pengar på min formuleringskonst just, såatteh... (dock kanske inte när jag skriver "såatteh...").




Inga kommentarer: