torsdag 12 april 2012

Just ja, veckans meny!

Det blev en vecka som började på en tisdag den här gången, för måndagen åts det rester.

Pasta med sås med räkor, grillad paprika, grädde och vitlök.
Fisksoppa med saffran, vitt vin och vitlöksbröd.
Hemgjorda tortillas fyllda med paprika, stekt aubergine, tzatziki, rödlök och halloumi.
Tacogratäng med vegfärs (godaste tacogratängen av alla!).
Kycklinglasagne.
Laxburgare med aioli.

Å ena sidan: hurra för oss eftersom vi lyckades få in fisk två gånger!
Å andra sidan: buu för oss som bara lyckades få till en vegetarisk rätt. Nej, nu tittar jag efter. Två! Hurra ändå då.

Kycklinglasagnen blir ett spännande experiment. Jag har en idé om hur jag vill att den ska bli, men jag har inget recept. Än så länge. Antingen får jag googla, eller så får jag försöka själv. Det blir nog bra till sist ändå, kyckling, pasta och ost liksom. Det kan ju inte bli fel.


2 kommentarer:

Daeminimon sa...

Du är taggad!

Nyfiken Alltid sa...

Jag älskar kycklinglasagne men det var ett tag sen jag gjorde det. Jag brukar ha i zucchini i min.