tisdag 27 oktober 2009

Aj, bit inte i den!

Har ni sett det här?

Ännu en gång känner jag mig jätteudda. Jag hade väl knappast blivit arg. Eller upprörd. Hade ni blivit det? På riktigt alltså, folk låter sina ungar klä sig i kläder med pistoler och våld, de har inga problem med att köpa godis som föreställer svärd, vapen och bomber - men könsorgan, då jäklar!

Nej, det är inte porrgodis. Det är inget porrigt med könsorgan. Barnen har ju själva snoppar och snippor, för dem är det en kroppsdel som alla andra. Så nej, jag ser inte det olämpliga, det farliga, det hemska. Märkligt? Ja, faktiskt. Något att bli upprörd över? Nej.

Och du mamman i artikeln - "barn ska verkligen inte behöva äta detta". Nehej? Här är ett tips: plocka bort de "porriga" och syndiga godisarna då. Problem solved.

Herregud alltså.

4 kommentarer:

jänet sa...

hear hear!

Malinka sa...

Jag hade nog sagt "Oj. Eh ..." och försökt plocka bort dem.

Men inte för att de "porriga", bara för att slippa höra de förtjusta tjuten och evinnerliga frågorna när de upptäckte vad det var.

ak sa...

Jättelarvigt. Porrfrukter har ju funnits hur länge som helst men så fort det innehåller socker, DÅ.

terry sa...

Det värsta av allt var att pojken i familjen hette Timo Räisänen. Typ som att jag skulle döpa mitt barn till Jens Lekman.