torsdag 1 oktober 2009

Lite väl enkelspårigt?

Noa, 4 år:

"Jättefina dina nya vantar är mamma, men nästa gång kan du väl köpa ett par vita istället? Vitt är faktiskt finare än rosa"

"När vi har flyttat, då ska vi måla alla väggar vita. Alla rum ska vara vita. Vitt vitt vitt"

"Ska vi flytta med min säng också? Åh... jag gillar den men... den är ju inte vit. Kan vi måla den vit?"

"Jag vill inte ha min nya mössa, jag vill ha en sån som Selma har. En vit"

Alltså seriöst. Snart byter jag ut ungens bamseprenumeration** mot en årsförbrukning av "Lantliv". Sen kan han fläta sitt hår i bondromantiska flätor och gå omkring klädd i tovad ull bäst han vill.

*(jag har aldrig fattat dealen med att prenumeration ska vara ett så svårt ord? Konvalescent kan jag förstå. Recensent har jag stora problem med själv ibland. Men "prenumeration"? Nej)

**(ofta att vi kommer ge upp bamse. Bättre sätt att lära ungarna vettiga värderingar finns ju inte. Dessutom är prenumerationen värd sina pengar varje gång man får läsa Skalmans genomdryga kommentarer. Love it!)

Inga kommentarer: