fredag 9 oktober 2009

Väderkvarnar is all around us

Den här artikeln tycker jag är rätt kul.
Inte så mycket för själva idén om att SVT skulle vara vänstervridet, det tycker jag är rätt ointressant. Jag tycker för det första inte att det stämmer, men om det skulle stämma kan det ju vara en bra motvikt till högertidningarna DN (jodå) och SvD (ja, där säger väl ingen emot?).

Nej, det som är kul är formuleringen i motionen som citeras i Aftonbladet:

"Vi lever inte längre under socialdemokratins ok och därför bör även SVT lösgöras från dess grepp.”

Ja. Vill man ha överdriven melodramatik och patetiska utspel är det till välbeställda vita medelålders män man ska vända sig. (För referens, se även Pär Ström)

1 kommentar:

Susanne sa...

Åh Pär Ström, denna gigant när det gäller att smutskasta alla som inte anser att män, just för att de är män, ska hyllas i allt de gör och det man inte kan hylla dem för ska man skylla på naturen.

Men det var inte det jag skulle säga, vad jag skulle säga var att du har en jättebra blogg!