torsdag 8 oktober 2009

Dozer, sa Bull. Bandtraktor, sa Bill.

Ni undrar varför jag inte har bloggat idag. (Jo, det gör ni visst det!).
Det är för att jag har haft hjälmfrisyr, svarar jag.
Hjälmfrisyr, undrar ni?
Ja. Sån man får av att ha hjälm på sig, svarar jag sådär självklart.




Då undrar ni lite stilla varför jag har haft hjälm på mig.
Jo, för jag har kört en sån här, säger jag lagom triumferande:





Va? Undrar ni skeptiskt. Har du?
Varför då?
För att jag ville köra runt runt runt och göra stora spår, skrattar jag finurligt:





Nu tittar ni misstroget på mig.
Har du kört en sån, på riktigt?
Jaa, ler jag. Vill ni ha bildbevis?







Jaså. Jaha, vad kul då. Medger ni till sist.
Ja. Det var kul, konstaterar jag.
Sen finns det inte mycket mer att säga.

Men stora spår blev det.



( I helgen ska jag träffa de absolut smartaste och coolaste människorna jag vet. Jag hade tänkt försöka känna mig smart och cool själv, genom att skriva välformulerade och genomtänkta inlägg om strukturer och sånt. Jag hade tänkt försöka låtsas att jag inte är en grävling bland minkarna. Jag hade tänkt försöka blogga så att jag uppfattas som en av de absolut smartaste och coolaste människorna. Det var min plan för mitt bloggande den här veckan. Istället bloggar jag om bulldozers.

Men man kan inte vara bra på allt. Vissa är hyperintelligenta och sjukt kunniga. Andra kör bulldozers.)

4 kommentarer:

Pelle sa...

Byta karriär älskling? Jag tycker du passar bra i skyddshjälm =)

Malinka sa...

Du ÄR smart och cool, sötnos. Och jag vill också köra bandtraktor.

Unknown sa...

Vad är det för sorts strukturer man måste blogga om?

JsN sa...

Jag vill också köra bulldozer!