tisdag 27 oktober 2009

Underbara Ellen?

Sen vi flyttade ut på landet (dvs fyra dagar sen) känns allt så harmonisk. När ljuddämparen ramlade av ca 3 minuter hemifrån fanns inte en levande själ ute, förutom en häst som gnäggade mot mig. Sinnesro.

Idag har jag kommit hem och ätit middag, snart ska jag bada jacuzzi med ungarna medan P tänder en brasa i kaminen. Sen tänker jag baka kokostoppar och skriva en inlämningsuppgift om hur Astrid Lindgren hanterar "idyll" i sina böcker.

Det är nästan så att jag är rena rama Underbara Clara. Förutom att jag gärna går ut någon kväll och dricker (hint hint) och är anti-krist. Typ.

Men ändå. Kokostoppar och brasa. Det är inte långt ifrån!

6 kommentarer:

Danitra sa...

Grattis! Din blogg har blivit nominerad till "FLs bästa blogg!".

Gå in i tråden för att acceptera din nominering samt för att nominera dina egna favoritbloggar!
http://www.familjeliv.se/Forum-5-155/m48299076.html

ak sa...

Men landet, var är det ni bor nu?

ak sa...

Alltså, då menar jag exakt, gata + nr, telefon, varifrån ni beställer pizza.

I nuläget iakttar jag er ju med teleskop men det vore så mycket härligare att kunna stå precis utanför. Det tycker väl ni med.

Ehm nej men jag försöker bara orientera mig i och kring Örebro så att jag bättre kan navigera hemnet.

Ellen sa...

ak - ja men precis. Teleskopet är ju lite jobbigt med tanke på att trädet utanför skymmer er sikt när vi äter middag.

Vi har flyttat till Hidingsta, ca 14 km utanför Örebro. Här är det fina fisken serru. Flytta hit! Föräldrakooperativ förskola och skola med höns på skolgården, skog och ängar och billiga hus. :-)

ak sa...

Jag är så sugen, ja på Örebrotrakterna öht. Känns bara så dubbelt nu när vi verkligen börjar komma på plats här. Men alltså huspriser, jag DÖR. Vilken orättvisa.

Ellen sa...

Komsi komsi. Vi är så fina och snälla här. Här hälsar morsorna på förskolan. I alla fall ibland. ;-)