fredag 19 mars 2010

Jag har vart vilsen Lisa...

Stiltje hade jag redan utlovat, men en sån här blogginspirationskoma hade jag inte förutsett. Nåja, tills jag har kommit upp ur gropen kan jag tipsa er om en sak som kommer revolutionera er vardag:

Torrschampo!

Nej, det är tydligen inte bara en myt om något som fanns på 80-talet, som jag trodde. Det finns, det är billigt (39 kr på Lindex) och det fungerar. "Men kan man inte bara duscha istället?" tänker ni. Tja, jo... men inte om man är morgontrött som jag. Alltså har jag gått till jobbet med fett hår rätt många gånger, men den tiden is no more. Nu sprejar jag på lite torrschampo och klarar mig en hel dag till utan att behöva nudda det där otäcka, kalla, våta som kommer ur kranarna.

Testa!

7 kommentarer:

jänet sa...

smart och lat, eller hur var det nu? ;)

Lisa sa...

vad bra att du inte slösade bort de där 39 kronorna i onödan, det hade blivit så himla dålig stämning liksom. du hade börjat kräva mig på ersättning och ränta och jag vet inte allt. men nu slipper vi ju allt sånt.

heja torrschampoo!

Ellen sa...

Ja, vad skönt att vi slipper såna jobbiga bråk. Istället tänker jag kräva dig på ersättning för sveda och värk då det låg en spya i hissen när jag skulle åka hem. Inte din, men jag var ju fortfarande ditt ansvar. Sveda och värk, Lisa!

Ann sa...

Hej Ellen!

Jag förstår inte riktigt vad torrschampo är. Tvättar man håret när det är torrt utan att skölja eller? Jag vet inte hur många gånger jag åkt till jobbet i skitit hår för att man inte har tid/ork att tvätta det.

Ellen sa...

Hej Ann!

Du sprejar bara på torrschampot på håret, så ser det genast renare ut. Finns som sagt på Lindex för en nätt liten summa, så det är väl egentligen bara att köpa och prova och se om det fungerar för dig! :-)

Jennie sa...

Jag vet det är underbart. Fast det kostar väl typ 49? / Sifferklyvaren

Ellen sa...

49 på HM, 39 på Lindex. I alla fall i Malmö.

;-)