onsdag 31 mars 2010

Myntet har två sidor.

Lilla barnet ropar "vin, jag vill ha vin! Inte mjölk, bara vin!" och syftar på saft.
Då kan man å ena sidan tänka att det är fasansfullt att det stackars flickebarnet genast tänker på vin när hon ser en röd dryck.Å andra sidan så har vi ju inte skämt bort henne med saft och söta drycker direkt.

Stora barnet vill gå ut klockan sju på kvällen, och vi släpper ut honom ensam i trädgården.
Då kan man å ena sidan tycka att vi är lata föräldrar som inte följer med ut. Men å andra sidan så sa vi inte nej, och han hade en trevlig stund ute i trädgården och fick lite frisk luft.

Jag är dunderförkyld och kan inte äta mat.
Å ena sidan är det bra, för att då kanske jag tappar ett kilo eller två. Å andra sidan så nallar jag av påskgodiset för att få upp blodsockernivån och min energi. Så eh... strunta i den här.

2 kommentarer:

K sa...

"OK"

Unknown sa...

Det är ju även rätt kul när tvååringen vrålar "pappas" när man går förbi folkölshyllan på konsum..."Pappa dricka ööööööl!"...