fredag 26 mars 2010

What a waste!

Men my god vilket slöseri att ha en sån här snyggdag en dag då jag bara ska sitta i soffan med kidsen, äta ostbågar och försöka undvika att titta på Amigo, som Noa tyvärr gillar. Därefter blir det Let's Dance ty så svennebanan är jag, och till sist kommer jag sitta ensam vaken i villan och i skenet av några slocknande värmeljus skriva så att de ostbågskladdiga fingrarna glöder i familjelivstrådar som behandlar white trash-namn. (Himla snyggt formulerad mening där känner jag)

Ni ser, helt bortkastat med en snyggdag. Det borde vara jag som ska iväg på fest ikväll istället för min käre make. Han har säkert ingen snyggdag, han tror inte ens på fenomenet med snygg/fuldagar.

Nåja, jag kanske kan leta upp någon webcam-chat på nätet någonstans? Jag har hört att det är sånt småbarnsmorsor sysslar med när makarna är ute ur huset, barnen sover och ostbågarna är long gone? Embrace the äventyr and all that och herregud kan jag hålla mig till ett språk när jag skriver tack?!

Jag är på bra humör idag, tro det eller ej.

2 kommentarer:

Emma Clara sa...

hej Ellen!!!

Du är fantastiskt duktig på att skriva!!

Min blogg känns ju väldigt ytlig om man jämför...fast det ska man ju inte......Jag tycker oxå att vernissaget vart toppen. Och ditt och det andra barnets kärlek är ju oslagbart....jag blev oxå rörd. Såna saker kommer jag ju att sakna såååå mycket.
Så kul att få lära känna er( även om jag inte träffat dig värst mycket)
Din kära man kom ju med blommor från styrelesen till mig som jag blev såååå glad över,,,,hälsa honom det så mycket.
Och du....fortsätt vara som du är!!
Kram
Emma Clara

Ellen sa...

Men tack så mycket! :-) Jag får världens mindervärdeskänslor när jag tittar in i din blogg, ni har det så fint hemma!