torsdag 11 mars 2010

Uppsnärjd i det blå.

Ska man ha blå tapeter i ett sovrum? Mönsterchock? Knallrosa tapeter med fina fåglar på? Virrvarriga gula tapeter? Nina Jobs-hjärtan? Vad vad vad? Problemet med min inredning är inte att jag inte vet vad jag gillar, utan att jag gillar för mycket. Jag gillar allt från gammeldags romantiskt till nyfunkis till modernt. Inget passar ihop och jag lyckas aldrig få till det där charmigt ihopslängda. Hos oss ser det bara malplacerat ut.

Så medan jag funderar på sovrumstapeter kan ni få ett litet uppdrag, nämligen svara på denna lilla fråga:
Hur hittade ni hit?

Det gäckar mig nämligen, visserligen vet jag hur de från spendrups hittade hit (och nu kommer jag dyka upp som en liten gummiboll på deras intranät igen, ledsen för det) men ni andra? Ni som inte känner mig privat alltså, för ni har ju blivit hittvingade under hot och mutor.

Men ni frivilliga. You few, you happy few, you band of brothers -hur hittade ni min blogg?

(Jag återkommer när jag har tagit mig upp ur tapetträsket. För jag antar att ni vill ha rapporter från min stundande Malmöhelg? Sist jag var ute i Malmö var jag på samma ställe som Amigo-Ola och Hej Hej Monika-Nic. Det ni!)

14 kommentarer:

Madde sa...

Hittade till din blogg via FL. Hängde där ( och är där fortfarande iofs ) för ett tag sen, såg dig i några trådar och blev nyfiken på bloggen! Har barn i ungefär samma åldrar, så man känner igen sig i en hel del:-)

Anonym sa...

Hittade hit via FL.

r. sa...

FL. Där du alltid skriver så kloka saker om barn och uppfostran.

Sara sa...

Samma som ovanstående!

Anonym sa...

Jag hittade in från FL, jag med! :-)

terry sa...

Jag hittade hit via din annons på knullkompis.nu. Du var så snuskig och fräck att jag blev nyfis...lol :-):-D

Malinka sa...

Det vet du. :-D

Men jag är nyfiken på lösningen Spendrupsgåtan ...

Malinka sa...

... och där fick jag svaret.

Kirsten sa...

Hittade nog hit från Sabb och skogis länklista, där har jag hittat många bra bloggar! Läser sporadiskt, kommenterar dåligt, men gillar dina texter.

Enjoy Malmö, det är min hemstad, världsbäst ju!

Unknown sa...

Du blev nominerad till Fl:s bästa blogg eller liknande och då hittade jag hit!

Jenny sa...

Välkommen till Malmö! Vi har väl inget höjdarväder precis, mest grått...
Jag hittade också hit genom FL.

En Lisa... sa...

Genom Anna-Klara som länkar till dig.

Ellen sa...

Tack för svaren hörrni, vad spännande! Kontentan av detta är att jag 1) får läsare från FL, det trodde jag inte. 2) Jag har tydligen fler som känner mig än jag trodde. ;-)

Gnillib sa...

FL, som en massa andra. Här tror man att man är unik, och vad har man för det?!? ;-)