måndag 19 april 2010

...

Jag skrev ett inlägg igår som jag är så jäkla osäker på om jag vågar publicera. Det får mig att framstå i ännu sämre dager än andra inlägg och jag vet inte om min image håller för det. Tänk om jag hade varit en sån där supermamma som alltid hade exakt rätt kläder till barnen, köpte windstoppers (jag vet inte ens vad det är?) och fyra olika overaller till barnen - då hade jag kanske kunnat unna mig att bjuda på mig själv lite mer. Då hade ju folk ändå ryckt på axlarna och bara "ja, ja men med tanke på hur dyra gummistövlar hon köper åt barnen så är hon ju ändå perfekt". (Apropå det så har vi råd med didrikssonoveraller och tretornstövlar och skitdyra ullunderställ men det är någon slags principsak för mig/oss. Man betalar inte en tusenlapp för en overall som växes ur på en säsong, oavsett hur mycket man får för den på tradera sen.)

Eller om jag hade varit jättelyckad karriärsmässigt, skrivit flera böcker, blivit forskare, varit sådär tiptoppad som bara ett få par människor blir - nemas problemas.

Men jag vet inte riktigt. Det känns som att jag ligger på minus inom så jävla många områden att jag inte riktigt mäktar med att outa precis hur småsint och jävlig jag är innerst inne. Vi får se.

Jag vill ha lite kommentarer, jag behöver lite love and affection nu. Så jag slänger in en brasklapp av den sort som brukar generera kommentarer: gud vad trött jag är på alla pretton som gör en stor sak av att hata marabouchoklad. Fine, ni behöver inte gilla det! Men låt mig få älska min "kokosfettindränkta sockerbomb som bara låtsas vara choklad" ifred! Godast är Digestive. Eller Apelsinkrokant. Eller hederliga "vi är neutrala"-nöt och mjölkchoklad. Det är i alla fall gott, till skillnad från alltför bitter mörk choklad som bara sticks på tungan!

10 kommentarer:

presens sa...

Vet du, jag tycker att du är så fantastiskt lyckad. Du är så genomtänkt och intelligent och rolig att det känns bra att även du har några dåliga sidor.

Malinka sa...

Frukt & mandel!

Finns ingen choklad som kan bräcka Frukt & mandel. Never ever.

Kjamizzar!

Anonym sa...

Jag tycker du är rätt bra som du är och en av mina favoritbloggerskor!!/AP

Anonym sa...

PS 180 gram Marabou mjölkchoklad is da shit!:-) Kylskåpskall!

presens sa...

För övrigt är jag glad att någon delar min svaghet för apelsinchoklad.

Veronica sa...

Ro hit den där mörka chokladen så den inte går till spillo. ;) Jag är allätare och gillar både och beroende på humör. Kan tipsa om en ny Marabou-smak förresten; passion och chili. Om du mot förmodan inte redan testat den? :)

Och såklart är du på massa massa plus, så sluta snacka ner dig själv. Kram!

JsN - prettomorsa med dyra ytterkläder sa...

Nej, nej! Inte frukt och mandel! Russin i choklad (förresten russin i vad som helst) går fetbort!

Mjölkchoklad är gott! Jättegott! Mörk choklad är också gott, men på ett annat sätt och kvaliteten är mycket viktigare. Mjölkchoklad äter man mycket av och njuter, mörk choklad tar man en bit av och tycker är gott. Stor skilnad!

leos prettomorsa :D sa...

men du fattar ju inte - det är BILLIGARE att ha dyra ytterkläder eftersom man får pengar för dem sen! iallafall om man köper dem på rea först :P

schweizernöt är ju lätt godaste chokladen. efter toblerone förstås ;)

Ellen sa...

Aequinoxia - åh tack! Men du känner ju mig, det räknas inte då. ;-)

Malin - eew! Frukt och mandel?!

Anonym - vad glad jag blir!

Veronica - kom hit någon gång då!

Leos prettomorsa - äh, det där med tradera kommer jag aldrig förstå mig på...

Tjockalocka sa...

Helnöt är min favvo.
Men bäst gillar jag egentligen Karl Fazer Blå, den är liksom en aningens bittrare än Marabou.

Du är kanon som du är! Såklart.

Och vad gäller ytterkläder så kör vi nog en salig blandning. Hade en rea-overall från H&M (typ 300:-) som funkade en hel vinter, och dessutom såldes på Blocket sen! Vinterkängor köptes på Skopunkten (slits ut och blir skitfula/äckliga efter en säsong ändå).