tisdag 6 april 2010

"Va sa?"

Jag har umgåtts mycket med familj och släkt nu i påsk, och många intressanta diskussioner och samtal har det blivit. Mellan samtalen med de äldsta och de yngsta finns det vissa likheter.

Emmy 2.5 år: 
"Jag har nya skor på mig, jag får inte gå i geggamoja. Jag gillar inte geggamoja, jag gillar gräs. Kossor äter gräs. De äter med munnen, med tungan. Jag har en tunga, jag har en arm också. Jag har rivit mig på armen, det kom blod. Det ser ut som ketchup. Jag gillar ketchup, jag gillar juice också."

Från skor till juice på under en minut.

Mormor 80+ :
"Känner du Johanssons i Vånga? Vet du vilka de är?"
Morfar 85+ svarar:
"Ja, har de några hörslingor i lägenheterna där du bor säger du?"

Från Johanssons till hörslingor på två sekunder.

Det är inte lätt att hänga med i svängarna alltid.

Inga kommentarer: