fredag 30 april 2010

Njutning.

Vi har bestämt oss nu. det blir ingen trappflytt i år. Inte heller blir det någon altanomläggning.
Istället ska vi lägga ut fint grus, plantera vackra träd, ordna pallkragar där vi kan odla vår egen sallad, plantera blommor, måla träfasad. Sen ska vi njuta av vår första sommar i vårt eget hus. Bara så, njuta.

Och smultron det gör jag åt barna, för det tycker jag dom ska ha.
Och själv ska jag plocka sockerärter och äta precis som de är.

Det skulle inte förvåna mig om jag började ta vackra bilder (eller jo, den delen skulle förvåna mig) med en dyr systemkamera, lade upp dem här och skrev poetiska små oneliners. Det är lite så jag känner mig; somrig, poetisk. Den känslan förstärks av att maj äntligen är här, välkommen sköna maj. Ikväll är det grillning med svärfar enligt traditionen; halloumi och aubergine för mig, korv för di andre. Sedan ska vi gå till majbrasan som ligger ca 200 meter från vårt hus, himla bra faktiskt.

Om jag inte skriver något mer (jag ska köpa cider till grillningen ikväll, det kan innebära ett väldigt snyftigt alternativt väldigt aggressivt blogginlägg framåt sen kväll) så får ni ha en underbar valborgsmässoafton!

Inga kommentarer: