onsdag 14 april 2010

En sån där härlig utflykt, som alla andra prettoföräldrar har.

Det är mycket kultur men lite natur i den här familjen. Det bestämde jag mig för att råda bot på idag. Igår inhandlades fika och matsäck, och idag strax innan lunch knatade jag iväg med två små barn i solskenet. Oj vad jag skulle vara hurtig förälder! Oj vad vi skulle titta på myror, njuta i solen, äta äggmackor och småprata om små värdsliga ting. Jag och mina barn skulle vara mulle och knytte och vad de nu heter. Jävlar vad naturiga vi skulle vara!

Efter ungefär 100 meter tyckte de att vi hade gått klart. Nu ville de fika. Genast!
Vi satte oss, jag dukade fram äggmackor, frukt och festis. De drack festis. Festisen tog slut.
Sen tog Noa en äggmacka. Sen tappade han äggmackan. Jag tog upp ägget och lade på en ny macka.
Sen tappade han ägget från mackan. Sen behövde han gå på toaletten, så vi fick gå hemåt igen.

Ungefär halvvägs hemma ångrade han sig, så vi gick tillbaka. Väl tillbaka på filten med halvätna äggmackor och urdruckna festisburkar sa Emmy att hon behövde gå på toaletten (det behövde hon inte, men vad storebror does...). Jag lyckades locka henne till att stanna kvar med lite kakor. Sen åt vi kakor. (Notera gärna att ingen av barnen har ätit mer än någon tugga av de medhavda äggmackorna som skulle vara lunch).

En halvtimme efter vi hade lämnat huset gick vi hem igen.
Jag behövde nämligen gå på toaletten.

Imorgon är det kultur som gäller igen. Man kan nämligen sätta på en film och kalla det för kultur. Mycket bättre!

1 kommentar:

Danitra sa...

Man kan ju kissa i skogen. Och bajsa, om man har en spade med sig.