fredag 9 april 2010

Oh my vintage god!

Jag dör en liten smula nu. Dagarna efter jag shoppat upp alla mina födelsedagspengar kommer Kapp Ahl med en vintage-kollektion som är så söt att det gnisslar i tänderna. Jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha! Åh vad jag vill ha. Å ena sidan är det ett helt år kvar till nästa gång människor känner sig nödgade att köpa presenter åt mig. Å andra sidan köpte maken just en ny dator för x antal tusen kronor, så jag tror minsann att jag kan unna mig en klänning. Eller två. Eller tre. Och så ett par shorts.
321570

339762

321331

324384

321356

328609

Kanske något så att Emmy kan matcha mig också?
347575

(Alla bilder är från kappahl.com)

Vilken tur att det tydligen ska vara dåligt väder imorgon. Man kan ju faktiskt inte jobba i trädgården om vädret är värdelöst. Då måste man åka in till stan och gå i affärer. Thank you väderguden!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag provade den där röda klänningen idag, stor besvikelse, faktiskt. Tyget gav ett "skrynkligt" intryck och inte alls så fin som bilden antyder.

Veronica sa...

Jag kollade in jeansklänningen igår för den såg fin ut i reklamutskicket som kom förra veckan, men jag blev inte sugen att prova den när det kom till kritan. De blommiga klänningarna var finast i affären men de kollade jag bara som hastigast på. Koftan ska jag testa, i vitt. Jag gillar verkligen den våriga känslan i den där kollektionen.

jänet sa...

så very charlotte i SATC och såå very you!

Unknown sa...

Visst är den fantastisk! Jag hetsprovade den röda och den blå klänningen igår, båda var fina. Men det slutade med att jag köpte den rosa koftan och tillhörande vitt linne samt paraply och två "bakelser" med läppsmörj i, till A:s kökshörna.