måndag 23 november 2009

Bite me!

Bloggkommentatorerna bloggar om True Blood. De undrar ifall serien är bra, och ifall det knullas. Ja och ja.

Det roliga kommer när jag läser kommentarerna. Här skulle jag gärna vilja infoga en skärmdump, men det gick inte av någon anledning. Så jag citerar istället.

En läsare som heter Hanna skriver:
"Haha ja, det knullas SJUKT mycket i True blood. Några av scenerna är VÄLDIGT bisarra också. Men jag älskar serien. 100000 ggr bättre än Twilight och alla andra vampyrserier. Mycket mer verklig och råare på något sätt OCH alla karaktärer är så speciella och helt fantastiska. Är besatt av serien och har kollat om både säsong ett och två :)"

Varpå någon som heter Camilla svarar:
"Ursäkta men.. ”mycket mer verkligt”?! Det finns verkligen INGENTING i True Blood som kan påstås vara ”verkligt” i jämförelse med det ursprungliga legenderna om vampyrer. Det enda de gör i True Blood är att knulla. Den serien har förstört hela synen på vampyrer. Så jävla synd med tanke på hur mycket bra litteratur och filmer det finns om vampyrer."

Och någon som heter Shaw håller med Camilla:
"Håller med. Om man jämför True Blood och Twilight med dom riktiga vampyrböckerna/filmerna är dom en fis i rymden. ”Mycket mer verklig och råare” Eller hur? För det är ju väldigt rått och verkligt att en vampyr skulle acceptera att dricka fejkblod ur en flaska. ;) True Blood sucks."


Alltså. Jag gillar vampyrer. Jag ser på Buffy. Jag är all for att leva sig in i en fantasivärld (hur många gånger har jag inte provat "accio vatten" när jag har varit för trött för att orka resa på mig?).

Men ändå. Någon kanske borde berätta för dessa människor att vampyrer Inte Finns På Riktigt.
Åh, det är så kul. "Har förstört synen på vampyrer". Ja, och den onda fén som förtrollade Törnrosa har verkligen förstört ryktet för alla de andra féerna...

1 kommentar:

Sara M. sa...

Haha grymt bra text! Speciellt den sista delen! "Ja, och den onda fén som förtrollade Törnrosa har verkligen förstört ryktet för alla de andra féerna... " Skitbra! :D