tisdag 10 november 2009

Saker jag älskar att hata hos andra, del 4

Åh, jag kom på en. Jag älskar att hata människor som älskar actionfilmer. Alltså på allvar, inte ironiskt eller "jag är bakis och orkar inte anstränga mig" utan verkligen - man älskar actionfilmer.

Eller rättare sagt, folk får gärna gilla actionfilmer. Det rör ju inte mig. Men det muppiga är när man inte får driva med de patetiska och klyschiga filmerna utan att de blir jättesura. Bara "Meh! Driv inte med den här jätteavancerade bluescreen-scenen, det ser ju faktiskt nästan ut som att han är med i en explosion på riktigt."

Det är så weird. Att på riktigt VILJA se pinsamma förhörsscener där hjälten och skurken förtroligt talar med varandra och det är så manusbundet att det är plågsamt. Eller att se fram emot en film som består till 80% av biljakter. Why?

Min man har tvingat mig att se Black Hawk Down minst tre gånger.
Ja, jag är jävligt bitter.

1 kommentar:

jänet sa...

ÄNTLIGEN! du satte huvudet på spiken där, ell. (det är mitt nya nickname på dig, btw.)

jag. hatar. actionfilmer!