lördag 28 november 2009

Och så var det slut på de tankarna

Igår pratade vi rätt mycket om ifall vi ska skaffa ett tredje barn. Om. När. Hur föräldraledigheten skulle läggas upp (dela hälften från början, ingen av oss vill vara hemma på heltid). Vilken tid på året som skulle passa bäst (april, jag vill ha ett aprilbarn), och lite sånt.

Idag spydde Emmy blåbärssoppekräks över hela bilen.
Idag har Noa har trotsat som bara en fyraåring kan trotsa.

Idag dröjer det nog länge innan vi ens börjar fundera på att ha en diskussion om att kunna tänka oss att börja fundera på att planera för att skaffa en trea.

6 kommentarer:

matilda sa...

haha ja så fort det kan vända, men ändå är det så underbart =)

hur gammla är era barn?

Ellen sa...

De är 4.5 resp 2 år. Mitt i småbarnskaoset med andra ord. :-)

Unknown sa...

Ar i champagne. Just besokt en guide michelinrekommenderad krog och avnjutit en sjuratters. Blabarskrak? Nejnej, jag foredrar egentid.................och champagne..........garna I champagne!

Ellen sa...

Nu ska vi se Carl. Du är alltså utomlands, lever livet i sus och dus med vin och mat. Ändå så saknar du något i livet, så pass mycket att du måste gå in och läsa min blogg fastän du är utomlands.

Du vet, inte ens jag går in på min blogg när jag är utomlands. Men tja... jag förstår om saknaden blir för stor.

Unknown sa...

Japp! Betalade 6€ bara for att kunna fa koppla upp mig och se din blogg.

Ellen sa...

Det är kärlek det.